Wonderland Agency
Partner og strategisk direktør
Som co-founder og direktør i bureauet Wonderland har jeg gennem mere end 15 år beskæftiget mig indgående med kommunikation, kultur, medier og marketing. Jeg har samarbejdet med globale brands og virksomheder, offentlige institutioner, mindre startups og andre bureauer.
Ved udgangen af 2019 solgte jeg mine andele i Wonderland og overlod dermed ansvaret til min ‘partner in crime’ Simon Nygaard, som har ført Wonderland videre som designbureau.
Wonderland var startskuddet på et fantastisk eventyr og en spændende rejse som iværksætter, magasinudgiver, gallerist og bureauejer.
Nedenfor kan du se et udvalg af cases fra Wonderland.
Absolut Vodka
Wonderland var bureau for Absolut på en række opgaver, som handlede om at positionere dem i relation til kunsten, som har været en del af deres brand DNA siden 1986, da Andy Warhol designede deres første ikoniske flaske. Wonderland har skabt koncepter for Absolut events, produktlanceringer, magasinudgivelser og kunstprojekter.
Absolut Gym Bar
I forlængelse af vores samarbejde med Absolut fik Wonderland æren af at kuratere et større kunstprojekt i Danmark. I samarbejde med kunstner John Kørner, som skabte installationen “Absolut Gym Bar” stod Wonderland bag projektet og ‘kunstkampagnen’, som blev lanceret på Chart Art Fair i København.
Produktudvikling og kreative designs
Wonderland har udviklet koncepter og produktdesigns for en række seje FMCG brands. Min rolle i den sammenhæng har som oftest været at udvikle koncept, kampagnestrategi - og skrive den kreative copy. Bloom Boom Bang! :)
Fitness World
Wonderland var i en årrække social media bureau for Fitness World og deres ‘lillebror brand’ Urban Gym. Det førte desuden til flere opgaver for Fitness World. I 2019 bidrog vi til udviklingen af deres nye kommunikationsplatform ‘Et Sundt forhold til sundhed’, hvortil jeg skrev og producerede deres hero film og brandfortælling .